Hässssst!

Tjenixen.

Jag tänkte eventuellt ge detta en chans igen, nu har jag ju något roligt att skriva om iaf! Det är ju så att jag har gått och blivit hästägare :). Gissa om jag är lycklig eller vad!!

Vi var och hämtade henne igår i Hästveda komiskt nog och nu står hon i Sätofta där hon ska släppas på bete i morgon med de andra hästarna. Pappa, jag och Pripp begav oss till Hästveda vid middag i lördags och hämtade hem min lilla Loppa (Fragancia). Jätte skönt att få hem henne faktiskt, sen hade vi övernattning med barnen på ridskolan så jag hade koll på henne första dygnet var också skönt. Övernattningen gick jättebra, vi hade en speciel ridgren som är ny och den fick barnen prova på väldigt uppskattat. Sedan spelade vi brännboll, grilla och kolla på film. Vi sov nere i ridhuset, barnen i ett tält och ledarna i transport :) haha, dock fick jag lägga mig ute i ridhuset själv för Sofie snarkade så jag kunde fan inte sova jisses alltså haha ! Men kul hade vi iaf

Sen idag åkte barnen hem vid 11.30 sen fixade vi lite i hagarna får plocka lite skit nu för Loppan har fått avmasknings medel och nu kommer skiten ut. Sen kom Anders och fixade hennes inte så fina fötter, dom ska det bli ändring på nu iaf. Sen grilla vi igen och sen var det extreme makeover på Loppan badades, ryckte man och klippte svansen. Hon blev så fin så :). Dock glömde jag ta bilder efter vi gjort det så har bara bilder på före.


Loppan behöver bygga lite muskler är lite omusklad och tanig.








I Fredags var det studenter för hela slanten, vi var hos Fridh, Frida, Linda & Cattis!! Jätteroligt, dock lite stressigt men det var det värt för vi hade himla roligt. Tackar alla för en trevlig kväll!

Nu blir det snart bingen jobba tidigt i morgon som vanligt, sen blir det stallet direkt. Loppan ska släppas med de andra storhästarna då nämligen :)..
Sov gott, C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0